Sabtu, 18 April 2009

Pedih bila dipertontonkan kata kata nista orang yang kecewa

Aku baru saja lepas mandi bila aku dapati ada satu pesanan teks telah lama sampai tapi belum terbaca.

"Satu hari cinta dan kawan berjalan jalan di dalam kampung.
Tiba tiba cinta terjatuh ke dalam telaga.
Kenapa? Kerana cinta itu buta.
Lalu, kawan pun ikut terjun dalam telaga.
Kenapa? Kerana kawan akan buat apa saja demi cinta!"

Aku bakar sebatang Marlboro Light dan sambung baca.

"Di dalam telaga, cinta hilang!
Kenapa? Kerana cinta itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga.
Sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap.
Sedangkan kawan masih lagi tercari cari di mana cinta dan terus menunggu.
Kenapa? Kerana kawan itu setia dan akan kekal sebagai kawan selamanya."

Aku baling telefon bimbit ke hujung tilam. Aku tutup mata sambil hembus asap rokok.

Aku percaya bahawa aku tidak percaya.

8 ulasan:

azreencomel berkata...

Bajet sejuk laa tu tutup mata hembus asap rokok. eww!

hanjila berkata...

jgn percaya..semua tu tdk pyh percaya..
tp asalkan telefon bimbit tu sihat2 saja...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hahaha~

kamu buat pura2 tidak percaya je beb~

^___^

أكرم حسني berkata...

Aku tak pernah nak berpura pura. Semalam aku reply "I don't believe it" kepada orang itu. Dan dia reply "Up to you."

Bila aku tak suka, aku cakap. Bila aku tak cakap, aku akan cakap juga, bila sampai masa.

Kesimpulan nya, telefon bimbit murah itu tidak mungkin rosak melainkan aku baling ke lantai simen.

benazirjb berkata...

yeahhh. it's up to u.

Lights of Peaceful berkata...

First time aku dgr lagu kat dblog org sampai abis. Sweet!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

tu yg aku percaya pada kamu..

sebab macam kamu ingatkan pada aku..hidup tidak perlu hipokrit...

Aqram, bila mau main pool lagi nih?

tangan sudah gian~

أكرم حسني berkata...

Ben, sebenarnya aku kurang faham bila dia cakap "up to you" itu. Adakah dia pasrah sebab dia tahu dia seorang yang kecewa dan gagal dalam percintaan? Atau dia hipokrit menyatakan dia bangga ada kawan kawan yang sangat setia?

Qeen, kau bukan hipokrit kan?

Zara, aku sangat busy. Lepas habis exam?