Khamis, 16 April 2009

Musik ini cuba merasuk bikin kepalaku terhangguk hangguk

If music be the food of love, play on;
Give me excess of it, that, surfeiting,
The appetite may sicken, and so die.
That strain again! it had a dying fall:
O, it came o'er my ear like the sweet sound
That breathes upon a bank of violets,
Stealing and giving odour!
William Shakespeare (1564 - 1616)

Ada dua perkara yang menyebabkan pagi aku dan untuk sepanjang hari itu terasa seksi dan seolah olah mendapat orgasma yang agung malam sebelumnya . Musik dan Marlboro Light. Selain dari Nasi Lemak hujung taman dan Kopi Kapal Api yang betul betul Kaw. Let's talk about music.

Radio Flyfm menyambut hari jadi Charlie Chaplin dengan menghadiahkan wang tunai rm100 dengan meniru watak girlfriend Charlie Chaplin. Beb, that was sooooo bloody simple and fucking easy man. Aku terlepas sebab aku dengar pun dari bilik air dan sedang, hmm you know it. Dan perkara yang paling menyedihkan menggelibuluketiakakukan, they imitated suara girlfriend Popeye, Olive! Haha, shame on you guys. Finally this guy he was just being silent when imitating Charlie's girlfriend, and he won it! Untuk rekod, Charlie melakonkan watak tanpa suara dalam semua filem nya. That was soooo easy, wasn't it?

Ok, balik kepada perkara asal. Musik merupakan ilustrasi bunyi yang menghasilkan alunan nada yang mampu membuat perasaan seseorang menjadi lebih tenang dan rileks. Dengan musik orang menjadi lebih merasakan erti hidup lebih jauh. Tumpahan perasaan yang ikut terbawa dalam satu tembang, secara tidak sengaja melebur kedalam arus nada-nada itu. Cewah.

Musik hanyalah sebuah media pencurahan tentang yang dirasa dan diketahui. Sebagai pembawa jati diri melalui eksplorasi dan kreasi. Bukan begitu? Orang yang menyenangi musik, dimasa tuanya akan terlihat awet muda. Beginilah cara menghargai hidup, salah satunya dengan bermain musik maupun mendengarkannya. Wah..

Currently I'm listening to this album. Tanpa henti.

Limp Bizkit - The Unquestionable Truth II,

and this one also..

Papa Roach - Metamorphosis,

dan lagi..

Snoop Dogg - Welcome 2 Tha Chuuch,

dan ini sekali sekala bila perlukan ketenangan,..

Ronan Keating - Songs For My Mother.

3 ulasan:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

aku gemar yg last tu~

agak tenang tatkala ini~

An Ikram berkata...

Dengar Coldplay pun menenangkan hati. the 1st two albums la.

أكرم حسني berkata...

Radiohead pun menenangkan. Try listen to the song No Suprises di atas.