Selasa, 21 April 2009

Aku fikirkan, mendung berterusan. Tapi kini,...

"Berapa semua makcik?" aku tanya harga makanan yang aku baru bungkus. Sambil menjeling jeling ke dalam gerai. Sibuk agaknya anak makcik ni. Ke sana ke mari.

"4 Ringgit," jawab makcik itu, sambil mengikat tapau dengan getah.

"Ok." Aku seluk poket belakang seluar. Keluarkan dompet. Mata aku bulat memandang satu arah. Nafas aku terhenti seketika. Lutut tergeletar. Aku merasa seolah olah muka aku hangat sedikit, dan mungkin sedikit merah. Mungkin salur darah di muka aku sedikit kekejangan. Aku sengih memandang makcik tersebut. Memecah kebuntuan dan penantian dari seorang makcik gerai makanan. Aku cuba menyembunyikan sedikit rasa malu. "Makcik, saya lupa bawak duit lah."

14 ulasan:

.ieLah. berkata...

so hows presentation aqram?

IxoR@ berkata...

Alasan tak de duit la tu, ok...klik nuff k !

:P

LaDy NaS berkata...

kihkihkih! itu bukan alasan yg dibuat2...ALLAH lebih tahu kan? erm...apa maksud stalker tu aqram?

hanjila berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hanjila berkata...

alahai aqram...lain kali jgn lupa bawa duit k...ingtkan tnmpk anak makcik yg cun tu...

star berkata...

eh?tukar blog cik akram?ape cter?

pinkiss berkata...

hi, camne leh lupa.?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

uit~

apa yg kamu bawa tu?

rokok?

hik hik~

أكرم حسني berkata...

Ielah, susah betul pronounced nama kau ni. Thanks for asking. By the way, aku punya presentation paling last sekali. So, bila aku habis present saja, semua orang bagi tepukan paling gemuruh. Aku pun mula mula budget bangga. Rupanya diorang happy sebab presentation dah habis, dan semua orang boleh balik. Celaka tak?

Kak Ixora, tertinggal lah akak.

Lady Nas, stalker itu bermaksud orang yang menghendap.

Hanjila, saya kalau nampak awek cun, saya akan cool. Percaya lah.

Sara, baru tahu ke?

Pinkiss, mungkin sebab tak ingat. Erm, mungkin.

Zara? Adakah itu satu penghinaan?

.ieLah. berkata...

susah kah aqram?hahah

tak pe.itu namanya self defense(???)

aku ingat2 lupa muka ko la
haha

.ieLah. berkata...

mesti ko tak paham ape aku tulis.aku baca balik pn macam tak paham.hahaha

أكرم حسني berkata...

Ielah, aku pun tak ingat bila masa kita pernah jumpa. Dan aku rasa aku cuba sedaya upaya untuk faham. Beri aku sedikit masa.

.ieLah. berkata...

kau memang takkan pernah ingat.hoho

sebab cuma aku yang kenal kau.kau memang tak kenal aku pon.

أكرم حسني berkata...

Sekarang aku baru ingat. Yang aku betul betul tidak ingat. Ingat tu!