Selasa, 28 April 2009

Komplikasi dalam komunikasi jadi konfrontasi

Selesai kertas exam ke dua tengahari semalam, aku terkesima, terlopong, ternganga.

Hujan sedang mencurah. Aku hanya mampu memandang sambil menendangmembakar Marlboro Light sebatang. Bila waktu aku memerlukan hujan, tiada setitis datang bertandang. Pantang. Bila aku ingin benar cepat pulang, hujan pun turun membasahi ladang.

Aku sudah pesan pada Kamaliah. Jangan kau berhenti menyanyi. Sumbangkan lagi lagu Mariah Carey. Dengan lirikmu kalah bahasa Orang Asli. Maram Perapu Kepundeni. Paran Sekeperi yang Bukan dari Pattani. Obsesi.

Sakit hati. Apa lagi. Semua boleh aku kata dan caci. Dengan hanya satu tapi. Tuhan itukan Maha Mengasihi. Dia yang akan memberi. Membuka pintu rezeki. Motivasi pada diri.

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rilek aarr bro aku time exam selalu gak jadi cam ko huhu

Mr Blur berkata...

hahah. tensi ka akram. adeh. bkn ko ja. sama la kta. final year mmg membunuh. T_T

An Ikram berkata...

hey good luck for your exams~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

akhirnya..hujan turun membasahi bumi~

^^

IxoR@ berkata...

Bila tah hujan...panas arr....

Kamaliah tu penyanyi realiti mana ye?

أكرم حسني berkata...

Perhatian kepada semua, aku tension bukan sebab paper exam. Paper exam kali ini tidak lah begitu menyakitkan, dan aku bangga dapat menjawab dan keluar awal.

Aku tension sebab hujan yang turun tatkala aku tidak memerlukan, tapi tidak turun langsung bila aku sangat sangat inginkannya.

Dan Kamaliah ada penyanyi lagu Enum. Cuba Youtube lagu tersebut.

أكرم حسني berkata...

Perhatian kepada semua, aku tension bukan sebab paper exam. Paper exam kali ini tidak lah begitu menyakitkan, dan aku bangga dapat menjawab dan keluar awal.

Aku tension sebab hujan yang turun tatkala aku tidak memerlukan, tapi tidak turun langsung bila aku sangat sangat inginkannya.

Dan Kamaliah ada penyanyi lagu Enum. Cuba Youtube lagu tersebut.

أكرم حسني berkata...

Wow..sekali aku klik dua komen terus keluar. Magic beb.

LaDy NaS berkata...

mcm depress aje. are u ok bro?

azreenCUTE berkata...

ho ho ho ... siapa yang buat Hujan tu?
ishk2... gi doa kat Tuhan cepat2 bagi ilang skit tensen tu.

btw, bangga tak ejaan CUTE tu sudah besar :P

.ieLah. berkata...

rahmat tu aqram.
positive sket.hehe

meen berkata...

dikkkkkkk..exam dah habis belum ni?

kalau belum nak wish gud luck, dengan ucapan..akak dah habis exam..hahah

meen berkata...

dikkkkkkk..exam dah habis belum ni?

kalau belum nak wish gud luck, dengan ucapan..akak dah habis exam..hahah

13may berkata...

waaa...bahasa kamu dah makin tinggi :D

Mrs Nurul berkata...

gudluck gak weh - aku nak menyelit gak wish ko...huhuhu

RMA berkata...

kemana kamu hilang?
aku balik kg esk..

Tanpa Nama berkata...

maaflaaa~...
wrong timing...huuu~ -_-''

أكرم حسني berkata...

Lady Nas, Depression mengikut kamus ekonomi sangat jauh makna nya. Mungkin keadaan aku boleh dinamakan Recession.

Azreen, mungkin Kamaliah. Jangan bangga diri, ingat kepada Tuhan kamu kembali.

Ielah, Rahmat dan Aqram bukanlah orang yang sama.

Kak Meen, satu lagi Speaking Test khamis ni. Akak pun dah pandai bagi komen dua kali ya. Tak sangka cepat belajar.

13May, Otai sudah mari.

Neo, trimass. Walaupun, sebenarnya aku tak tahu perkataan trimass itu siapa penciptanya.

Rozuan, aku sibuk buat sementara waktu. Ingat aku dalam doa kamu.

Tanpa Nama, comel sungguh budak itu. ~-_-"