Khamis, 9 April 2009

Menerapkan kembali nilai-nilai murni

Setelah bermuhasabah diri secara mendalam, dan mengambil masa yang begitu lama untuk mencari secebis kesimpulan, aku akhirnya membuat keputusan.

Untuk tidak mengambil hati, not take it in a hard way, dan terus bersabar. Atas segala apa yang berlaku antara aku, anda, dia, dan siapa pun mereka.

Aku cuba berlaku adil, kerna mungkin aku juga pernah buat kesilapan yang sama, mungkin dulu, mungkin pada waktu ini, atau mungkin juga pada waktu akan datang. Aku cuba berlagak matang, kerna usia yang semakin meningkat dan pengalaman yang banyak mengajar. Aku juga cuba menjadi seorang penyabar, penyayang, dan ikhlas di dalam setiap pekerjaan di muka bumi.

Dan aku ada prinsip baru.

Friendship isn't how you forget, but how you forgive.
Not how you listen, but how you understand.
Not how you see, but how you feel.
Not how you let go, but how you hold on..

3 ulasan:

♥ Renise berkata...

aqram, where is your chat box? haha.
just drop by here to.... SPAM~ xD

benazirjb berkata...

i am strongly agree with ur prinsip baru..

أكرم حسني berkata...

Renise: ai yak! still under construction laa.

benazir: sebenarnya bukanlah baru, prinsip sememangnya sudah ada, cuma kadang kala alpa, maka berlaku penerapan semula nilai nilai tersebut