Rabu, 13 Mei 2009

Sekarang baru aku rasa seperti mutiara turun dari langit

Dua hari sebelumnya.

Najib, sahabat dari Johor Bahru. Ingin tumpang bermalam di tempat aku. Untuk dua malam.

Aku teks "Suhu rumah aku agak tinggi. Dah berkurun hujan tak turun. Aircond pun belum pasang."

Najib balas "Nanti aku datang hujan akan turun."

Hubris.

------------------

Semalam.

Najib tengah tidur. Kegelisahan. Mungkin panas sangat.

Aku menatap screen monitor. Terbangun. Dinihari. Berlengas.

------------------

4.55 pagi.

Setelah kemarau lebih sebulan rasanya. Hujan lebat turun dengan selebat-lebatnya. Masin lidah Najib.

Aku masih menatap screen monitor. Separa terkesima.

Najib terjaga. "Suka tak hujan dah turun?"

Humility.




Kepada Najib, aku berdoa kau mendapat pekerjaan setelah temuduga hari ini. So that, kau boleh consider bersekedudukantinggal dengan aku. Tiap tiap hari boleh hujan. Apathy.

Tiada ulasan: